20. Mai 2015

کوکی برنجی - نان برنجی

 
 
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه و روزهاتون عالیییییییی چند روز پیش خیلی هوس شیرینی پزون به سرم زده بود از شانس بد تخم مرغ نداشتم و اینجا هم تعطیل رسمی بود همه جا بسته داشتم وبلاگ دوستان رو نگاه میکردم و لذت میبردم که دیدم به به گیلدای عزیز و هنرمندم یه شیرینی گذاشته بدون تخم مرغ خیلی خوشحال شدم هم بدون تخم مرغ و هم تمام موادش رو داشتم و هم اینکه نون برنجی بود که من عاشقشم دست بکار شدم و کوکی ها رو درست کردم نتیجه بقدری عالی بود که خودم هم باورم نمیشد این قدر خوب و خوشمزه و ترد بشه البته شیرینی های من به زیبایی شیرینیهای دوست خوبم نشد ولی مزه اش عالی بود گیلدای عزیز این شیرینی رو به اسم کوکی برنجی پست کردن جسارتا من به اسم نون برنجی ( کرمانشاه ) نوشتم چون خود خود خود نون برنجی کرمانشاه هست امیدوارم منو برای این تغییر اسم ببخشند من آدرس وبلاگ گیلدای عزیز رو میذارم و عین دستور رو هم اینجا مینویسم توضیحات مفصلش رو هم میتونید از خود وبلاگ گل سفره بخونید باز هم ممنون از گیلدای خوبم برای این شیرینی عالی .
 
 
 
مواد لازم :
کره نرم دویست و پنجاه گرم
نشاسته ذرت بیست و پنج گرم
آرد برنج دویست گرم
آرد سفید صدو پنجاه گرم
شکر صدو بیست و پنج گرم
گلاب یا زعفران دم کرده دو قاشق سوپ خوری
 
روش تهیه :
شکر و کره رو با هم خوب میکس کنید تا سفید و پوک بشه گلاب و یا زعفران دم کرده رو اضافه کنید آرد ها رو با هم مخلوط کنید و از الک رد کرده و به مواد قبلی اضافه کرده و مخلوط کنید خمیر رو داخل نایلون سلفون پیچیده و حدود سی دقیقه تا یک ساعت داخل یخچال قرار بدید . برای قالب زدن به سه صورت میتونید کار کنید یا به همون صورت داخل نایلون سلفون گرد کنید و با یک چاقوی تیز حلقه حلقه ببرید یا روی نایلون پهن کنید و قالب بزنید و یا به صورت سنتی گرد کنید روش طرح بندازید .در هرصورت دقت کنید که قطرش کم نباشه روی کوکی ها رو با سیاه دانه تزیین کنید و بعد داخل فری که از قبل گرم کردید با حرارت صدو شصت درجه وو به مدت ده تا پانزده دقیقه بزارید دقت کنید که رنگشون نباید تغییر کنه .
 
این دستور گیلدای عزیز بود که اینجا نوشتم من در شیرینی هام :
*هم از زعفران و هم گلاب استفاده کردم .
* متاسفانه سیاه دانه نداشتم و از پودر پسته استفاده کردم.
* با نصف مواد شیرینی رو درست کردم و سی عدد نون برنجی خوشمزه بهم داد .
نوش جان .

2 Kommentare:

  1. وای ی ی اینا چه عالی شدن
    راست میگی شبیه به مال من نشده بلکه بهتر شده
    چقدر عکسهات قشنگ شده :)
    خیلی خوب در آوردی اعظم جون , نوش جونتون باشه
    واسه من هم دقیقا همون نان برنجی های پوک ایران بود ^_^

    AntwortenLöschen
  2. مرسی گیلدا جونم باز هم ممنون از دستور خوبت و اینکه با ما قسمتش کردی در ضمن حالا حالا ها باید تمرین کنم تا به شما برسم :)

    AntwortenLöschen