26. August 2013

باقالی پلو با ماهیچه


 
باقالی پلو از پلو هایی هست که من خیلی خیلی دوستش دارم حتی خالیش هم به نظر من بسیار خوشمزه هست حالا اگر این پلو با ماهیچه همراه بشه دیگه عالیهههههههه ماهیچه رو هر کسی به روش مختلفی درست میکنه من با رب بدون رب با سس بدون سس و..... درست میکنم این روش یکی از همون روشهاست امیدوارم خوشتون بیاد اندازه ها مقداری هست که من استفاده کردم شما میتونید به دلخواه تغییرش بدید

مواد لازم برای دو نفر:
ماهیچه گوسفندی دو عدد
پیاز نسبتا بزرگ یک عدد
گوجه فرنگی پوره شده دو عدد
سیر سه حبه
برگ بو دو عدد
نمک فلفل زردچوبه
هویج خرد شده یک عدد
پاپریکا نصف یک عدد
سیب زمینی کوچک پنج عدد
زعفران و دارچین 
 

مواد لازم برای باقالی پلو:
برنج دو پیمانه
باقالی تازه سیصد گرم
شوید خشک یا تازه

روش تهیه:
اول ماهیچه ها رو شسته خشک کرده و کمی نمک فلفل و زردچوبه می زنیم بعد ماهیچه ها رو در کمی روغن تفت میدیم از روغن در آورده بعد پیاز خلالی شده و سیر خرد شده رو اضافه کرده و تفت داده نیازی نیست که کاملا سرخ بشه بعد هویج و پاپریکا رو اضافه میکنیم باز هم کمی تفت و درآخر ماهیچه و پوره گوجه فرنگی  و برگ بو رو اضافه میکنیم با حرارت خیلی کم اجازه میدیم تا ماهیچمون بپزه یک ساعت آخر سیب زمینی ها رو کاملا شستم و با پوست به ماهیچه اضافه کردم اواخر پخت زعفرون و اگر دوست داشتید خیلی کم دارچین بهش بزنید ماهیچه مون آماده اس
و اما برای باقالی پلو برنج رو که از قبل خیس کردیم آب برنج رو میذاریم تا جوش بیاد بعد باقالی ها رو تو آب ریخته و اجازه میدیم تا باقالی ها کمی بپزن بعد آب برنج رو خالی کرده و برنج رو اضافه میکنیم معمولا وقتی برنج روی آب بیاد زمان آبکش کردنش هست ولی باز هم با توجه به نوع برنج فرق میکنه  من معمولا برای پلوهای مخلوط برنج رو کمی دونتر بر میدارم تو قابلمه کمی زعفرون آب و روغن ریخته ته دیگ مورد نظر رو گذاشته و برنج رو تو قابلمه میریزیم من از شوید خشک استفاده کرده و لابلای برنج دادم اگر دوست داشتید میتونید کمی هم دارچین لابلای برنجتون بدید درآخر کمی زعفرون روی برنج داده و برنج رو دم میذاریم من کمی کره رو تو آب داغ حل میکنم و وقتی برنجم بخار زد این آب کره رو روی برنج میدم  حرارت رو کم میکنم و اجازه میدم  تا پلو دم بکشه باقالی پلوی خوشمزه ما آماده هست نوش جان
 

4 Kommentare:

  1. عاليه. ديدنش چه لذت بخشه.

    AntwortenLöschen
  2. من عاشق باقالی پلو هستم ، و با هر چی که باشه برام لذیذ ه
    اصولا انواع پلو رو ترجیح میدم به چلو :))
    چه باقالی های منظمی هم داری ؛)

    AntwortenLöschen
  3. موافقم باقالی پلو همه جورش خوشمزه س باقالی رو من از کارشتات و یا کایزر میگیرم کیفیتش عالیه

    AntwortenLöschen